Postoji preovlađujuća zabluda o čamcima na naduvavanje sa krutim trupom (RIB), da su oni, pa, pomalo utilitarni. Istina je da, sa svojim trupovima od fiberglasa i Hipalon cevima otpornim na bušenje izgledaju bolje za rad nego za razonodu. Ipak, to i jeste razlog zašto imaju dugu i poštovanu istoriju kao plovila za specijalne jedinice, da ne spominjemo kao vredne tendere za jahte. A kada su pouzdane performanse sa jefinijim održavanjem postale loša stvar?

Izvor: Sacs Marine
Sada, sa dužinama koje se približavaju 72 stope i opremljeni sa čak pet vanbrodskih motora, RIB-ovi dobijaju na značaju na Mediteranu jer italijanski proizvođači proizvode sve veće modele kako bi zadovoljili povećanu potražnju. U SAD-u, u međuvremenu, tržišta dnevnih čamaca kao što su Majami, Los Anđeles i Hemptons su zrela za preuzimanje RIB-ova.

Izvor: Sacs Marine
„Amerikanci imaju tendenciju da o njima razmišljaju kao o tenderima, a ne kao primarnim čamcima, ali to se menja“, kaže Piero Formenti, osnivač i izvršni direktor kompanije Zar Formenti, koja je nedavno predstavila svoj vodeći model Imagine 130 od 43 stope sa cenom od milion dolara.
Imagine 130, sa svojim elegantnim estetskim i stepenastim trupom od fiberglasa spojenim sa cevima prečnika 30 inča ima dve kabine, wc sa tušem, moderan tvrdi krov od ugljeničnih vlakana i palube od tikovine, Garmin elektronski paket sa ekranom osetljivim na dodir, zvučni sistem Fusion i velike jastuke za sunčanje napred i nazad. Dva vanbrodska motora od 600 KS isporučuju maksimalnu brzinu od 57 čvorova, a čak ima i tendersku garažu u kojoj se nalazi mali Zar na naduvavanje.

Izvor: Zar Formenti
Ta kombinacija dizajna, brzine i kvaliteta stavlja ga u poređenje sa čak i vrhunskim konvencionalnim sportskim čamcima. Ostala lansiranja u istoj kategoriji uključuju Onda 341P od 34 stope, Novamarine BS 140 od 48 stopa, Technohull Alpha 50 od 50 stopa i Pirelli 50 od 50 stopa.

Izvor: Technohull
„Naši Maxi-RIB kupci nisu samo ljudi koji su prethodno bili vlasnici manjih RIB-ova, već i vlasnici većih čamaca od fiberglasa“, kaže Paolo Lo Manto, akcionar i komercijalni direktor italijanskog brodogradilišta Lomac. Što se tiče klijenata koji poseduju konvencionalne čamce od stakloplastike, Lo Manto kaže da „mnogi od njih percipiraju RIB-ove kao praktičnije i lakše za upravljanje“, a istovremeno zahtevaju „isti nivo kvaliteta i sofisticiranosti kao i njihove jahte“.
„Ako uđete u Porto Červo jahtom od 45 stopa, nikoga nije briga“, kaže Formenti. „Ali kada ste na RIB-u od 45 stopa ljudi obraćaju pažnju. Ovi čamci su zaista privlačni jer su različiti.”

Izvor: Sacs Marine
Tehnologija takođe nastavlja da napreduje. Serija Sacs Marine Rebel, sa četiri modela u rasponu od 40 do 55 stopa, koristi poliuretansku penu umesto cevi pod pritiskom. „Nepotopiv je i stvara više unutrašnjeg prostora“, kaže Đovani De Bonis, izvršni direktor kompanije Sacs Tecnorib. „To je mediteranski proizvod, ali ne vidim razlog zašto se njegov uspeh ne ponovi u SAD-u kao što je to slučaj u severnoj Evropi i Australiji.
Pročitajte još: https://jahte.rs/najbolji-brzi-camci-impresivni-gliseri-ispod-25-stopa/