Koje su to najveće superjahte dostavljene 2023 godine?
Iz godine u godinu, brodogradilišta nastoje da nadmaše sebe većim i boljim izgradnjama. A sa preko 370 novih superjahti sagrađenih 2023. godine, industrija je imala o čemu da priča.
Najveće superjahte po državama izgradnje
Nemačka
Izvor: Boat International
Luminance
Brodogradilište: Lürssen
Dužina: 138.8m
Luminance je najveće ovogodišnje lansiranje i sedmi po veličini projekat koji je izašao iz Lürssen-ove brodogradnje – najveći je, naravno, Azzam od 180,6 metara (koji je i dalje najveća jahta na svetu). Njen klasični nagnuti luk i visoka nadgradnja su poslednji put viđeni kada je krenula na svoja morska ispitivanja u aprilu. Čvrsto skrivena od početka izgradnje 2018. godine, poznato je da je njen eksterijer dizajnirao Espen Øino, dok je njen enterijer dizajnirao Fransoa Zureti.
Pročitajte još: Prva plovidba Lurssen-ove superjahte Project Jag
Holandija
Izvor: Boat International
Ulysses
Brodogradilište: Feadship
Dužina: 103m
U vlasništvu milijardera i vlasnika serijskih jahti Grema Harta, Ulysses je bila još jedna jahta koja je bila tiha tokom cele godine. Nedavno je primećena u transportu sa lokacije Makkum kompanije Feadship, što je prvi put da su karakteristične čiste linije superjahte i kvadratni dizajn palube viđeni nakon testova u oktobru. Ključne karakteristike uključuju 15 metara dugu garažu – najveća “shell” vrata koja je Feadship ikada napravio – četiri spoljašnje hidromasažne kade i bazen koji pokriva celu visinu glavne palube. U-81 brod kompanije Damen Yachting će služiti kao njen pomoćni brod.
Pročitajte još: Feadship-ov Project 823 isporučen pod imenom Sibelle
Italija
Izvor: Boat International
N Joy
Brodogradilište: CRN
Dužina: 72m
Malo detalja je otkriveno i u vezi sa N Joy-em, sa samo dve fotografije koje su kružile otkako je superjahta sa šest paluba viđena prvi put u martu. Može da smesti 12 gostiju i 19 članova posade, njen savremeni eksterijeri su pripisani Vallicelli Yacht Design-u, dok je za enterijer bio zadužen Nuvolari Lenard.
Turska
Izvor: Boat International
Infinite Jest
Brodogradilište: Turquoise Yachts
Dužina: 75m
Dizajn eksterijera ove sportske superjahte delo je takođe Vallicelli Yacht Design studija. Lansiranje Infinite Jest-a takođe označava prvu saradnju brodogradilišta sa Sinot Yacht Architecture & Design, koji se bavio njenim, još uvek neotkrivenim, enterijerom. Najvažnije stvari na brodu uključuju “beach club” punog snopa koji se proteže na 14,2 metra, sa “shell” vratima sa obe strane koja nude bolji pristup vodi. Na drugom mestu, u centralnoj garaži za tendere nalazi se tender od 10,2 metra, dva dodatna tendera i više džet-skija.
Pročitajte još: Predstavljen JEWELS, Turquoise superjahta od 53m
Španija
Izvor: Boat International
Renaissance
Brodogradilište: Freire
Dužina: 112m
Renesans je prikupila dosta priznanja kada je prvi put zaplovila u martu. Ovo je najveća jahta izgrađena u Španiji, jedna od najskupljih jahti za čarter na svetu i jedan od najvećih projekata koji je dizajnirao cenjeni britanski studio Bannenberg & Rowell – odmah iza Rising Sun-a od 138 metara. Dizajniran da “zamagli granice” između ekspedicijskih brodova i luksuznih jahti, njen spa kompleks je opisan kao “otkrovenje” od strane čarter firme Burgess, sa velikom listom opreme za teretanu “koja bi zadivila i elitnog sportistu”.
Grčka
Izvor: Boat International
O’Rea
Brodogradilište: Golden Yachts
Dužina: 77.7m
O’Rein moderan profil, ravan pramac i prozori u obliku trapeza označavaju je kao evoluciju prethodnika O’Parija i O’Ptasije. Njen enterijer je podjednako avangardan, i u njemu se nalazi kolekcija savremene umetnosti i više od 250 završnih obrada, uključujući polirani mermer i drago kamenje. O’Rea je dostupna za čarter sa Atalanta Golden Yachts, a kompanija je prijavila već rezervisanu letnju sezonu pre nego što je čak i isporučena.
Pročitajte još: Golden Yachts zajedno sa Phathom Studio-om otkriva koncept Vesper od 65 metara
Australija
Izvor: Boat International
Charley 2
Brodogradilište: Echo Yachts
Dužina: 56m
Pet metara duži od svog prethodnika Čarlija, Čarli 2 zaplovio je u avgustu i brzo preuzeo titulu najvećeg katamarana u Australiji. On je takođe rođeni istraživač sa svojom helikopterskom touch-and-go podlogom (pogodno za helikopter Airbus EC130), ronilačkom prodavnicom i komorom za dekompresiju. Njen 12-metarski prilagođeni tender opremljen je specijalnom sonarnom opremom za otkrivanje olupina i mesta za ronjenje.
Pročitajte još: Charley 2, novi katamaran brodogradilišta Echo Yachts
Kanada
Izvor: Boat International
Danzante Bay
Brodogradilište: Crescent Custom Yachts
Dužina: 50m
Danzante Bay dostigao je prilično veliku popularnost u junu kao najnovija (i najveća) superjahta u zemlji. Po narudžbi američkog vlasnika, dobila je ime po njegovom meksičkom odmaralištu i golf terenu. Izgradnja ovog kanadskog giganta počela je 2019. godine i ove godine predstavlja prvo novo lansiranje Crescent Custom Yachts-a od Crescent Ladija u februaru 2020.
Finska
Izvor: Boat International
Fancy
Brodogradilište: Nautor Swan
Dužina: 35m
Prikladno nazvana Fancy lansirana je kao prvi u novoj generaciji Swan Maksija. Izvršni direktor Nautor grupe, Đovani Pomati, uporedio je konstrukciju sa „crtanjem prelepe slike“, sa evoluiranim dizajnom koji je uključivao proširene spojnice radi lakšeg upravljanja i krmena vrata sa dvostrukim dejstvom koja, kada su otvorena, pretvaraju krmenu palubu u velikodušni “beach club”.
Pročitajte još: 12 najuzbudljivijih jahti koje su debitiovale na Kanskom jahting festivalu 2023
Južna Afrika
Izvor: Boat International
Gelliceaux
Brodogradilište: Southern Wind
Dužina: 35.5m
Razigrano nazvana “lepotica i zver”, Gelliceaux visokih performansi je porinut u avgustu kao prva hibridna jahta Southern Wind-a. Njen nizak profil je delo Nauta Design-a, sa sportskim izgledom koji je razlikuje od prethodnih verzija. Značajni elementi uključuju prostrani centralni svetlarnik na krovu i BAE HybriGen pogonski sistem koji bi mogao da produži njen domet na neodređeno vreme.
Velika Britanija
Izvor: Boat International
Adella
Brodogradilište: Sunseeker
Dužina: 35m
Sunseeker je obezbedio prvo mesto u Velikoj Britaniji lansiranjem svog Sunseeker 116 Adella. Sve, od pomorske arhitekture do njenog sjajnog, plavo-žutog dekora, dizajnirano je “u kući”. Karakteristike ove superjahte obuhvataju mermerni tuš koji se nalazi na otvorenom, bar na otvorenom i đakuzi u pramcu pored mesta za sunčanje.
Pročitajte još: Prvi pogled unutar Sunseeker 182 uoči njegove premijere
Francuska
Izvor: Boat International
Araok II
Brodogradilište: OCEA Yachts
Dužina: 32.7m
Ekološki prihvatljiv, ekonomičan i sposoban da putuje 4.000 nautičkih milja brzinom od 10 čvorova. Vlasnik Araoka II imao je jednu stvar na umu kada je opisivao ovo plovilo. Želeo je jahtu koja bi mogla slobodno da putuje kroz oblasti sa pojačanom kontrolom emisija štetnih gasova, uključujući (ali ne ograničavajući se na) severnoameričke obale, Severno more i Baltičko more. Takođe je opremljena “najnovijom generacijom baterija” za fleksibilno noćno krstarenje.
Sjedinjene Američke Države
Izvor: Boat International
Westport 135
Brodogradilište: Westport
Dužina: 41.2m
Prvobitno deveti trup u seriji W25, ova jahta je rebrendirana kao prva W135 kada je porinuta i tri metra je duža od njenih sestrinskih brodova. Dizajnirana je iznutra i spolja u američkom brodogradilištu i takođe je jedan od njegovih najpopularnijih modela, drugi nakon vodećeg broda W164.
Tajvan
Izvor: Boat International
Vin Xan
Brodogradilište: Horizon
Dužina: 38m
Najveći Horizon koji se prodao za Australiju, Vin Xan je naručio i prilagodio serijski vlasnik Horizon plovila. Lični detalji uključuju Swarovski kristalno osvetljenje, trpezarijski sto od ebanovine po meri, “doboš” vitlo za sidrenje uz greben i prilagođeno skladište za vlasničku opremu za pecanje i ronjenje (koja se nalazi u “beach club-u”). Ona je najnoviji model superjahte u seriji RP110 ovog brodogradilišta.
Poljska
Izvor: Boat International
Sunreef 80 Eco
Brodogradilište: Sunreef Yachts
Dužina: 24.4m
Najveće plovilo iz Poljske ima integrisan sistem sa solarnim panelima na bokovima trupa, nadgradnji i Bimini krovu, može da iskoristi solarnu električnu energiju za krstarenje bez goriva. Salon na glavnoj palubi, koji se proteže preko snopa od 11,5 metara, sadrži prostor za odmor i trpezariju, kao i skrivenu televiziju, bar i klavir. U međuvremenu, “flybridge” sadrži dodatni prostor za odmaranje, đakuzi, jastučiće za sunce i bar.
Pročitajte još: Prvi Sunreef 80 Power Eco Katamaran