Canopee je ime koje vredi zapamtiti, to je brod nove generacije koji je posebno dizajniran za transport svemirskog lansera Ariane 6 ESA (Evropska svemirska agencija). Zbog ove važne uloge, novi brod je opremljen inovativnim pomoćnim pogonskim sistemom zasnovanim na snazi vetra.
Izvor: Tom Van Oossanen
Canopee je tek nedavno dobio svoja jedra, pa će narednih nekoliko nedelja na njemu biti vršena testiranja i probne plovidbe. Poslednja pomorska ispitivanja, trebalo da traju do kraja ovog meseca.
Izvor: Ariane Group
Pre samo mesec dana završio je svoje prvo putovanje bez inovativnih jedara, otputujući u Gvajanu početkom ove godine. U to vreme, nova jedra i pogonski sistem, potpomognutim snagom vetra, nazvan Oceanwings, još su se sklapali.
Brod je sagradio Neptune Marine krajem 2022. Prema proizvođaču, njegove tri glavne inovacije su poseban oblik trupa, pomoćni pogon na vetar i činjenica da su jedra integrisana i konstruktivno i sistemski. Brod je dugačak 121 metar i širok 22 metra. Poseduje ogromnu palubu i smeštaj za do 22 osobe.
Pored dva motora od 3.480 kV, pokreću ga četiri najsavremenija krilna jedra koja se mogu pohvaliti sa ukupno 363 kvadratna metra, postavljena na jarbolima od 36 metara. Sistem Oceanwings je postavljen kako bi smanjio potrošnju goriva na brodu za čitavih 15%. To znači uštedu za više od 3,5 tone goriva dnevno. Što je najvažnije, to će učiniti bez žrtvovanja performansi.
Izvor: Ariane Group
Canopee je pravi pionir. Koristi izuzetnu snagu vetra više od bilo kog komercijalnog broda danas u odnosu na svoj glavni pogonski sistem. To je takođe prva komercijalna aplikacija za sistem Oceanwings, koju je razvila francuska kompanija Ayro. Kada bude potpuno spreman za upotrebu, novi brod će svake godine obaviti 11 povratnih putovanja u Francusku Gvajanu. On će transportovati komponente rakete Ariane 6 iz evropskih luka, usklađujući ovaj delikatan zadatak sa novim, zelenim pogonskim sistemom.
Projekat je započeo 2019. godine kada je Ariane Espace zvanično tražila inovativni brod koji bi mogao da nosi krhke i opasne terete. Pored toga, potrebno je to da uradi i na velikim udaljenostima, prelazeći Atlantski okean i ulazeći u plitku reku Kourou. Zadatak je dobilo brodogradilište kompanija Alizes, koja se udružila sa pomorskim dizajnerskim studijom VPLP Design, Neptune Marine i Ayro.
Izvor: Ariane Group
Oceanwings sistem će takođe biti instaliran na potpuno električnoj jahti koju proizvodi Alva Yachts. To potvrđuje da se u industriji sve više računa na energiju vetra kao jednu od najboljih odgovora za ekološki i pomorski transport u budućnosti.