Imenovan Vatoz, dnevni kruzer od ugljeničnih vlakana zasnovan je na šasiji originalnog modela Foiler, ali je daleko luksuzniji od svog prethodnika. Takođe je ekskluzivniji, sa samo osam jedinica koje idu u proizvodnju.
Izvor: Foiler.com
Nazvan po turskoj reči za ražu, Vatoz je dizajniran da se kreće kroz vodu poput morskog stvorenja uz minimalan uticaj na okolinu. Opremljen je hidrokrilima koja mu omogućavaju da „leti“ pet stopa (1.5 m) iznad vode bez, skoro, ikakvog otpora. Smanjeni otpor u velikoj meri umanjuje i potrošnju goriva za polovinu ili čak dve trećine od one kod tradicionalnog čamca, navode iz kompanije. Pored toga, Wingman sistem upravljanja automatski prilagođava folije u toku plovidbe kako bi poboljšao celokupno iskustvo i efikasnost.
Izvor: Foiler.com
Dizajniran od strane poznatog dizajnera jahti Timura Bozce, Vatoz ima elegantnu i aerodinamičnu spoljašnjost koja vešto preusmerava vazduh oko sebe. Pokreću ga dva turbo dizel motora sa po 370 KS, koja mu omogućavaju krstarenje brzinom između 18 i 35 čvorova sa maksimalnom brzine od 40 čvorova kada lebdi.
Što se tiče dometa, jahta može da pređe 190 nautičkih milja kada putuje brzinom od 20 čvorova ili 150 nautičkih milja pri brzini od 30 čvorova. „Glavna ideja iza Vatoza je da se stvori maksimalna dinamika inspirisana ražom“, izjavio je Bozca i dodao: „Iza čistih površina i zakrivljenih linija krije se aerodinamička izložba.
Izvor: Foiler.com
Na brodu, Vatoz ima lepo dizajnirana sedišta na palubi i sofisticiranu kabinu i toalet ispod palube. Unutrašnjost je opremljena elegantnim prozorima i krovnim prozorom koji osigurava pregršt prirodne svetlosti. Prostor takođe prikazuje završne obrade i nameštaj u rangu superjahte.
Izvor: Foiler.com
Ono što izdvaja ovog člana flote jesu dinamična krila sa strane. Takvo rešenje olakšavaju pristup pramcu i takođe stvara dodatni prostor za skladištenje.
Enata je predstavila leteću jahtu Foiler 2018. godine, a zatim Foiler USV (Bespilotno površinsko vozilo) ove godine. Očekuje se da će prva verzija Vatoz-a biti lansirana krajem 2023. ili početkom 2024.