fbpx
ejet 4x

EJET 4X – Prvi električni tender visokih perfomansi na svetu

Slovenačko brodogradilište EJET započelo je 2016. godine projektovanje modela EJET 4X – prvog na svetu tendera visokih performansi na električni pogon koji pruža sve prednosti električnog pogona bez kompromisa po pitanju brzine i dometa koje žele vlasnici velikih jahti ili enuzijasta za vodene sportove.

Električni čamci zahtevaju drugačiji pristup

Izvršni direktor kompanije Žiga Jarc kaže: „Kada je reč o električnim čamcima, mnogi se za inspiraciju okreću automobilskoj industriji, ali mi smo brzo shvatili da ovaj pristup ima ograničenja. Čamac, na vodi, predstavlja sasvim drugačiji izazov.“

„Gustina vode je 830 puta veća od gustine vazduha“, nastavlja on, „što je kao da se stalno penjete uzbrdo. To je dovelo do mnogo problema koji su zahtevali drugačiji pristup i istraživanje do sada nepoznatih opcija.”

Žiga navodi takođe da je ceo tim bio posvećen kreiranju rešenja koje je moćno, bezbedno i pouzdano. „Naš cilj je bio da osmislimo sistem koji pruža izuzetne performanse, zahteva minimalno održavanje a da je bezbedan i uvek spreman za vodene avanture.“

EJET 4X ima 3 režima plovidbe

EJET 4X – tender od 3,95 metara (13 stopa) sa optimizovanim RIB trupom i motorom koji obezbeđuje kontinuiranu snagu od 60 ili 70 kW. Sposoban da isporuči maksimalnu brzinu od 33 čvora (≈65 km/h) i domet od 40 nautičkih milja (74 km) pri nižim brzinama.

Hidraulični upravljački sistem je dizajniran u kombinaciji sa svojstvima trupa kako bi se omogućilo lako manevrisanje u svim vremenskim uslovima. Tu je i sistem aktuatora koji upravlja “reverse bucket” sistemom kako bi omogućio brzo zaustavljanje, čak i pri velikim brzinama.

U slučaju niskog nivoa baterije, 4X automatski prelazi u ECO režim, obezbeđujući siguran povratak na obalu ili na matični brod. Tender je opremljen LED navigacionim osvetljenjem za bolju bezbednost tokom noćne navigacije, a opciona podvodna svetla su dostupna za noćno kupanje. Tender ima i ski kuku za wakeboarding i skijanje na vodi.

Standardna baterija za EJET 4X skladišti 46,2 kWh električne energije i može se puniti putem standardnog punjača od 6 kW ili opcije brzog punjenja od 12 kW koja završava proces za 4 sata. Punjenje može biti sa kopna ili sa matičnog broda, a EJET nudi i namenske stanice za punjenje.

EJET 4X takođe ima niz tehnologija koje olakšavaju plovidbu, posebno onim manje iskusnim. Elektronska kontrolna jedinica (ECU) omogućava početnicima (ili stručnjacima) da izaberu jedan od tri režima vožnje: Eco, Normal i Power preko 7-inčnog ekrana osetljivog na dodir sa GPS-om.

Pored 4X, kompanija takođe radi na modelu EJET 9X, tenderu od devet metara sa većim motorom – 270 kW – i hidrauličnom platformom koja stvara malu privatnu plažu na krmi.

Više informacija o oba čamca možete pronaći na veb stranici EJET-a.

PROČITAJTE JOŠ: MASERATI PREDSTAVLJA POTPUNO NOVI ELEKTRIČNI GLISER

IMATE PITANJE?

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.
Vaše Ime i Prezime
Vaš Email

PODELITE OVU VEST

PRATITE NAS NA DRUŠTVENIM MREŽAMA